جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
محی اباد

حوزه/ حجت الاسلام‌خجسته عنوان کرد: ایمان شرط پیروزی در همه جبهه هاست این انسان مومن است که دلش با عالم غیب پیوند خورده و از عالم غیب به او کمک می شود، آنچه مهم است همه با هم یکدل و هماهنگ باشیم بخصوص در مسوولین نظام این مطلب کلیدی و تعیین کننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام خجسته در خطبه های نمازجمعه محی‌آباد ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: همانطور که در اخبار آمد رژیم صهیونیستی یکی دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت را به شهادت رساند، شهید سنوار، پنجشنبه توسط رژیم‌منحوس صهیونیستی به شهادت رسید.

امام جمعه محی‌آباد با اشاره به آیه قران گفت: قرآن کریم یکی از صفات مومنین را استقامت در راه حق می داند همانطور هم که میدانی استقامت در راه حق هزینه دارد، یعنی نمی شود انسان یک کاری را در راه خدا شروع کند و بدون هزینه باشد.

وی افزود:نگاه کنید به زندگی حضرات معصومین. پیامبر ما برای اینکه شبه جزیره عربستان و کشورهای همسایه به اسلام روی آوردند چقدر اذیت شد، درد و مشکلات را تحمل کرد تا جایی فرمود که هیچ پیغمبری مثل من اذیت نشد.

حجت الاسلام خجسته اظهار داشت:شاید بگوییم وجود مقدس امام زمان(عج) بسیار این روزها و در این یکسال چقدر غم و غصه کشیده اند بخاطر این غم و دردها که به جامعه اسلامی وارد شد. هر چه انسان کاملتر باشد غم و غصه شان بیشتر است، اینها اهل استقامت اند.قران میفرماید 《ولاتهنو و لاتحزنو》در راه خدا سست نشوید، محزون و اندوهگین نشوید، اگر مومن هستید.

خطیب جمعه محی‌آباد تاکید کرد:پس اهل ایمان و تقوا در مسیر حق پا پس نمیکشند و سختی روزگار و طوفان حوادث نمیتواند کشتی مومنین را به تلاطم در آورد چون اهل ایمان به خدا باور دارند و این محور زندگیشان است و دل را به آسمان گره زده اند. دل را به زمین‌گره زدند که با جنگ یا مشکلات اقتصادی به لرزه در اید. دل پیش خداست.

امام جمعه محی اباد تصریح کرد: یک خاطره از زبان امام خامنه ای نقل است که حضرت امام فرمودند من از وقتی که سال ۴۲ نهضت را شروع کردم دائما دیدم که دست خدا در کار است و دائما کمک میکند.اینجاست که نقش معارف دینی به عنوان موتور پیشران مجاهدین اسلامی نقش تعیین کنندگی دارد، خدا برای همه سفره را پهن کرده، هرکس به خدا دل دهد، خدا هم دست را می گیرد. دل باید پیش خدا باشد.

وی دامه داد: در غزه، لبنان، یکسال شد که این مردم بی پناه را چگونه قتل عام کرده اند و این صهیونست گرگ صفت با جنایاتش روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرد. وقتی که تلویزیون نشان میدهد این مردم هنوز مقاوم استقامت میکنند. آب و برق ندارند، غذا ندارند ولی به خدا ایمان دارند. چه شده؟ اینها در مکتب اسلام بزرگ شده اند، به چند معارف اشاره کنم.

حجت الاسلام خجسته تاکید کرد: اهل ایمان و تقوا اهل عمل به تکلیف اند و نتیجه را به خدا میسپارند.حماس، حشدالشعبی و. یک گروه های کوچکی اند اما ببینید چه کرده اند. رژیم صهیونیستی را بیچاره کرده اند و به تکلیف عمل میکنند.

وی تصریح کرد: سیدالشهدا فرمودند: ما امید خیر داریم آنچه خدا برای ما اراده کرده است چه کشته شویم چه پیروز. دشمن ما در مورد ما چه فکر کرده؟ همین مرد بزرگ شهید سنوار جمله ای دارد که میگوید خوشحالی من این است که در میدان نبرد با این دشمن صهیونیستی من به شهادت برسم.

خطیب جمعه محی‌آباد با اشاره به مسئله شهادت تصریح کرد: شهادت برای ما کرامت است. لذا ملت و امتی که شهادت دارند آن ملت هیچگاه ذلیل نمی شود. ما در مکتب حسین بن علی بزرگ شدیم. در مکتب امامی بزرگ شدیم که فرمود: هیهات من الذله، هیهات که زیر بار ذلت رویم، زیر سم اسب می رویم زنان به اسارت می روند اما عزت خود را نمی دهیم و ما باید به این کلام عمل کنیم. این معرفتی است که اهل بیت(ع) به ما داده اند.

خطیب جمعه محی آباد در خطبه دوم با اشاره به آیه ۱۳۹ آل عمران گفت: ایمان شرط پیروزی در همه جبهه هاست این انسان مومن است که دلش با عالم غیب پیوند خورده و از عالم غیب به او کمک می شود؛ آنچه مهم است همه با هم یکدل و هماهنگ باشیم بخصوص در مسوولین نظام این مطلب کلیدی و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: شما ببینید سربازان اسلام عملیاتی غرور آفرین و دشمن شکن وعده صادق ۲ را انجام می دهند عملیاتی که خواب را بر چشم دشمنان ما حرام کرد. بعد کسی که باید در میدان دیپلماسی از این عملیات استفاده کند و رجز دیپلماسی بخواند برای دشمنان ما و خدا وقتی از او سوال می کنند نظرت چیست؟ بگوید "ول کن بابا"

وی افزود: کسی که سر سفره غرب بزرگ شده و بچه هایش تابعیت غربی دارند و چشمش پر است از عظمت غرب باید این همه عزت را نبیند. باید به اینها گفت مردم شما را رها می کنند اما هیچ گاه افتخارات عزت خود را رها نمی کنند و همیشه پشتیبان سربازان اسلام و مقاومت هستند. لذا اگر شما اهل جهاد سیاسی نیستید شما این جایگاه را ول کنید و بروید. که ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان. هستند کسانی مثل شهید امیر عبداللهیان که تمام قد در میدان جهاد سیاسی بایستند و پوزه ابر قدرت هارا به خاک برسانند.

حجت الاسلام خجسته گفت: هر چه ما با دشمنان دوری کنیم کمتر آسیب می بینم در این ۴۵ سال و قبل از آن دشمنان ما همیشه به ما آسیب زدند. هر چه دست دوستی دراز کردیم، آنها تماما به ما ضربه زدند. برخی مسئولین خوب عمل نکردند. دشمن از هر طریقی ضربه میزند نمونه اش منفجر شدن پیجر ها در لبنان.

خطیب جمعه محی آباد افزود: در جنگ جهانی اول ۹میلیون ایرانی را و در جنگ جهانی دوم ۵ میلیون ایرانی را کشتند و در جنگ تحمیلی ۳۰۰ هزار ایرانی را به شهادت رساندند. دشمن ، دشمن است. فیلم یتیمخانه ایران نشان میدهد چطور با قحطی ساختگی هم وطنان را نابود کردند و چقدر ساده‌اند کسانی که هنوز دل به دنیای غرب بستند اگر بدانند خائن و ندانند احمقند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی ها پیام برادری میدهند و می گویند جهان، جهان گفت و گو است، مگر با گرگ ها میشود گفت و گو کرد؟ اینها آدم را می سوزاند. بار خدایا شر دشمنان اسلام را و دشمنان این مملکت را کوتاه بفرما و به کسانی که دل در گرو غرب و دشمنانمان دارند عقل سالم عنایت بفرما.

حجت الاسلام خجسته ضمن اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حاج سیدمصطفی خمینی گفت: این فرزند عزیز خود را وقف امام کرده بود و در راه اسلام و قرآن و انقلاب جان خود را هدیه کرد و حضرت امام فرمودند شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی است مسلماً از چنین پدری چنین پسری به دنیا می‌آید. من به آینده ایشان برای اسلام امید داشتم ولی خدا اینطور خواست که شهید شود. این به مردم نشان میدهد تا بدانند کسی که امامت امت را بر عهده دارد خودش حاضر است فرزندش را در راه اسلام فدا کند.

وی با اشاره تأسیس سازمان ملل متحد اظهار داشت: باید نام این سازمان عوض شود و نام او را گذاشت سازمان ظلم قدرت ها. این سازمان مسیر را برای زورگویی ابر قدرت‌ها فراهم می‌کند و دولت‌های ضعیف همیشه مقهور دولتهای قوی هستند و گویی اصلاً در این سازمان محلی از اعراب ندارند. به امید ظهور امام زمان، ما شاهد سازمان عدالت ملل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha